Superrecept

I lördags fyllde Joels mormor 90 år, så igår kom hela hans släkt till oss på fika! Otroligt trevligt, med stora kak- och bullbak. Bakade bland annat en av mina favoriter; hallongrottor!

För 30 kakor så gäller följande recept:
250 g margarin
1,5 dl socker
1,5 tsk bakpulver
4,5 dl mjöl
1 dl vaniljsåspulver
200 g hallon

Det går att använda hallonsylt, men jag gillar att göra rårörda hallon av de som lyckligt nog växer på vår tomt! Det är bara att ta hallonen och mosa tillsammans med 1 msk socker, supersmarrigt!

1. Arbeta ihop ingredienserna, med vaniljsåspulvret sist
2. Gör bollar av degen och lägg i formar (formarna är förstås valfria, men kul detalj till fest)
3. Gör en fördjupning i varje kaka med pekfingret och fyll med hallon, låt det gärna rinna över!
4. Grädda i 15 min på 175 graders värme!


Kommentarer
Postat av: maria

Å va gott

Hoppas du kommer vara aktiv här
Du vet att jag tröttnar annars hahaha

Jättefin blogg gumman, Kul att du är tbx.
Kram Faster Ia

2013-08-13 @ 07:14:12
URL: http://www.iahoglund.blogg.se
Postat av: maria

Vart är du ????

Puss & Kram
Faster Ia

2013-08-23 @ 19:19:41
URL: http://www.iahoglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0