Garde la robe, pt. 2

Del två av min garderobsvisning, klänningarna! Jag har en hel drös klänningar, men har valt att bara visa vintagepärlorna, med senaste tillverkning under 70-talet. 
 
En av mina fina loppade. Den ska vara från Kanada! Skulle tro att denna faktiskt är ny, men inte mindre fin för det.
 
Min grå dröm, från Butik Gul i Skåne. Fantastiska klänning.
 
Och klänningen med jacka och det med det bästa mönstret i hela garderoben.
 
 
 
 
Bilden blev suddig, men man ser. Är eventuellt till salu om någon skulle vara intresserad!
 
Ännu en sjuksköterskepärla. Saknar dock helt knappar, så jag jagar sådana i pärlemor till denna.
 

En av min gammelmormors gamla förkläden. Hon var hushållerska i en våning i stan! (lovar att strykbrädan åker fram sen)
 
 
En sjuttis med fjärilsarmar! Har varit ute och svassat med mig på skolans nobelmiddag. Från second hand i Norge för en tjuga.
 
Och denna som kan ge vem som helst synfel! Sprillans ny. Fast gammal. Ni förstår. Också eventuellt till salu vid intresse.
 
 
 
Ännu en underbaring som jag faktiskt köpte i söndags. 
 
Den med omöjlig färg. Orange/korall/röd, typ. Hittad i Old Touch's fyndlåda och är efter lite kärlek hel och fin igen!
 
 
 
 
Snart tillbaka med del 3!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Alltså den där röd/blåvita som kommer tredje uppe ifrån, såååååå fin <3!!

Svar: Åh, visst är den? En riktigt vitaminkick!
Saga Höglund

2014-01-28 @ 17:41:14
URL: http://tantlottas.blogg.se/
Postat av: Matilda m

Pallar inte hur snygg du är och hur fina kläder din garderob gömmer!! De måste få komma ut i vår och i sommar!! Tycker att du ska ha på deig den orangea i veckan! <3

2014-01-28 @ 19:03:39
URL: http://mmatsdotter.blogg.se
Postat av: Matilda m

Pallar inte hur snygg du är och hur fina kläder din garderob gömmer!! De måste få komma ut i vår och i sommar!! Tycker att du ska ha på deig den orangea i veckan! <3

Svar: Tusen tack, kära du!<3Tänkte på det, den är ju så himla fin!
Saga Höglund

2014-01-28 @ 19:03:40
URL: http://mmatsdotter.blogg.se
Postat av: Lotta

Den som du skrivit kan ge "vem som synfel" och som du säger ev är till salu, vad har den för mått i midjan? och fr. armhåla till armhåla? och pris??
MVH / Lotta

Svar: 53 armhåla till armhåla och 47 mätt rakt över midjan, men den sitter bra på mig som är 74 cm runt midjan eftersom den har skärp! Har inte funderat på det än, vad säger du själv? :)
Saga Höglund

2014-01-28 @ 19:06:46
URL: http://tantlottas.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej!
Åh, båda röd/blå/vita är ju underbara för en Frankrike-fantast som jag! Jag är ev intresserad av att köpa den du ev ska sälja - pris?
Mvh

Svar: Åh, det är svårt! Vad kan du tänka dig? :)
Saga Höglund

2014-01-28 @ 22:08:43
Postat av: Helena

Hej igen! Ja du... Vad är den för material? Är den märkt med något? Är modellen mer rak än a-linjeformad? Jag brukar inte ofta köpa klänningar över 100:- men det kanske är ett skambud - vad vet jag?
:-)

Svar: Skulle gissa bomull, kan fota lappar sen! Oj det vet jag inte, men den är lite insvängd i midjan! Oj, jag är nog rädd för det, köpte den för 350 och har inte använt den, så är rädd att jag nog inte kan gå under det då jag inte heller använt den :(
Saga Höglund

2014-01-29 @ 08:26:02
Postat av: Helena

Hej igen!
Ja men det förstår jag - att du inte vill gå under det pris du köpte den för! Det är därför det är så svårt att komma med bud... så sorry för skambudet! :-)
Jag står över då den förmodligen är lite för stor också...
Tack i alla fall! Mvh Helena

2014-01-29 @ 15:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0