Garder la robe, pt.1

Kör en liten minivisning av min garderob, med kappor och jackor först ut! Ett inlägg med material- och lappkärlek!
 
Min älskade vardagskappa, som värmer bättre än en dunjacka, står emot vind, vatten och idioter, trots att den är i ull. Fantastiska plagg. Köpt av en mycket trevlig kvinna via blocket!
 
Den asballa regnkappan från NK, runt det glada 60-talet, någon gång. Den var min livräddare i regniga Dublin. Köpt på loppis i somras!
 
 
 
 
 
 
 
Den fina dräkten jag köpte på Vintagevinden, som öppnade upp och sålde ut ett dead stock-lager. Alltså, kläder som är tillverkade då, men som alltså fortfarande är oanvända. Cirkus 40-50 på denna, och med fina lappar förstås, med alla uppgifter! Sitter som sydd på mig och jag älskar den till döds. 
 
 
 
Min fina sjuksköterskejacka från Södersjukhuset någon gång runt -50, skulle jag tippa på. Har bara fått hänga med skönhterna i garderoben än, men till våren ska hon också få komma ut! Köpt i en grupp på facebook. 
 
 
 
Vilka är era favoritplagg i garderoben?
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda m

Vilken rolig ide!! Väntar på del 2 haha! <3

Svar: Den är uppe!<3
Saga Höglund

2014-01-28 @ 14:54:06
URL: http://mmatsdotter.blogg.se
Postat av: Lotta

Alltså den där sista är ju så himmelsk! Jag var lite glad att hon skickade fel och att den fick vara hemma hos mig och vända, så att jag i alla fall fick klämma och känna lite på den (förlåt!) <3

Svar: Haha, jag förstår dig! Den är underbar. Längtar verkligen efter våren så att jag kan använda den!
Saga Höglund

2014-01-28 @ 17:44:01
URL: http://tantlottas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0